понеділок, 31 жовтня 2022 р.

Методичні рекомендації

   Ігри  та  вправи  щодо  подолання  аграматичної  дисграфії

    Аграматична дисграфія обумовлена недостатністю лексико-граматичних і синтаксичних узагальнень. Неспецифічний вид дисграфії, який проявляється на рівні слів, словосполучень  та тексту.

    Найбільш типові помилки: порушення граматичного зв`язку слів у реченні; неадекватне використання слів; розлади норм словоутворення і граматичної словозміни.

 Тому для подолання аграматичної дисграфії необхідні корекційні ігри та вправи.

 

1. Назвати слова за картинками, підбираючи до іменника прикметник.             

2. Підібрати слова для довідок;

3. Виправляти помилки в реченні (після грибів ідуть дощі ;коник приніс води).

4. Закінчити речення.

5. Назвати одним словом(смілива людина-сміливець).

6. Визначити одним словом фразеологізм (повісить ніс; кіт наплакав).

7. Вставити пропущений прийменник .

      8.« Назвати ласкаво»

      9.« Порахувати і назвати»: Порахуй і назви меблі.

          10.« Підібрати слова». Прослухати розповідь. Вставити пропущені слова-картинки.

11. Розглянути картинки. Доповнити речення прийменниками.

12. Закінчити  речення, підбираючи слова із довідок.

13.« Закінчити думку» З приходом тепла вся земля в лісі вкривається         яскравим … . Це розквітають весняні … . Вони всі … гарні, барвисті, ніжні.

14. Визначити кількість звуків і їх послідовність.

  Скільки звуків у слові «класс»? Який звук перший? Другий? Третій?         Четвертий?

15. Придумати слова з визначеною кількістю звуків ( 3, 4, 5). 3. 

16. Утворити нові слова, замінивши у слові перший звук на інший ( сом – дом – ром).

17. Які слова можна скласти із слова картина ( кит, рана, кора, нитка ). 

18. Виписати третю літеру кожного слова і записати слово, яке утворилося: мак, сонце, слива, ріг, трава ( книга).

19. Вірші – загадки.

20. Упорядкування деформованого речення з опорою на картки-символи(символи-прийменники, символи-дієслова, предметні малюнки). За допомогою запитань коригується порядок слів уреченні і використання прийменників.


Як розвивати мовлення дитини.


1. Спілкуйтеся з дитиною якомога більше, коментуйте свої дії, детально розповідайте про предмети, які оточують малюка,

2. Збагачуйте словниковий запас дитини новими словами, пояснюючи їх.

3. Розмовляйте повільно, грамотно і чітко, ні в якому разі не «сюсюкайте».

4. Спонукайте дитину до мовлення, ставлячи їй запитання, поступово ускладнюйте їх.

5. Коли малюк говорить, виправляйте його мовленнєві помилки тільки після того, як він закінчить фразу.

6. Багато читайте дитині, навчайте її переказувати, складати цікаві історії за картинками, разом вивчайте вірші.

7. Процес розвитку мовлення стимулює дрібна моторика рук. Виконуйте вправи для пальчиків, малюйте олівцями і крейдою (не фломастерами), грайте в мозаїку.

8. Не забувайте хвалити дитину після кожного успіху.

9. Якщо вашій дитині важко спілкуватись зі своїми однолітками, і ви помітили, що її мова значно відстає від норми зверніться за консультацією до логопеда. Знайдіть причину. Можливо, ви дуже мало спілкуєтесь з вашою дитиною, і вона просто не чує розмовної мови. Тоді більше спілкуйтеся з дитиною, читайте казки, вірші, активно займайтеся малюванням і ліпленням.

Підставою для відвідування логопеда є неправильна вимова звуків.

Свистячих:

«С», «З», «Ц» — малюк повинен чітко вимовляти до кінця 3-го року життя.

Шиплячих і сонорних:

«Ш», «Ж», «Ч» і «Л», «Р» до кінця 5- го року життя.

Якщо ви помітили помилки і вас тривожить мова вашої дитини, зверніться до логопеда за консультацією. Чим довше малюк буде картавити і шепелявити, тим міцніше закріпиться у нього неправильна вимова і тим важче буде в майбутньому виправити дефект.


           

Немає коментарів:

Дописати коментар